Hopp til innhold

FAQ, kunder

Her har vi samlet noen av de vanligste spørsmålene vi får fra kunder angående våre bemanning- og rekrutteringstjenester. Hvis du har flere/andre spørsmål, ta kontakt med oss for en uforpliktende prat. Kontaktinformasjon finner du her.

Når kan det være aktuelt å ta kontakt med NøkkelPersonell?

Vi jobber med både rekruttering og innleie av konsulenter for lengre og kortere tidsperioder. Vi kan hjelpe deg og din bedrift i en rekke ulike scenarier, eksempelvis hvis bedriften:

  • Trenger å få på plass en ny medarbeider raskt
  • Har annonsert selv, men har ikke funnet riktig kandidat blant søkerne
  • Ikke har tid eller kapasitet til å kjøre rekrutteringsprosessen selv
  • Trenger en midlertidig ressurs (f.eks. ved sykemelding eller permisjon) for en lengre eller kortere tidsperiode
  • Ansetter sjeldent og trenger rådgiving og støtte for å sikre en god prosess og en vellykket ansettelse
  • Skal ansette/forfremme internt og ønsker en objektiv vurdering av søkerne

Hvordan kan vi hjelpe?

Vi skreddersyr prosessen etter ditt behov og stillingens omfang. Du kan velge det som passer best for deg, enten du vil ha støtte gjennom deler av prosessen eller hele. Vi gir gjerne råd om hvordan vi mener prosessen bør utformes. Du kan også legge til f.eks. tester eller case etter hvert som prosessen utvikler seg.

Hva hvis det haster å få inn en ny medarbeider?

Prosesser må ikke være lange og dra ut i tid. Vi kan begrenset søket til vår omfattende kandidatdatabase, i tillegg til search i vårt nettverk. Dette vil gjøre prosessen hurtigere, da flere av disse kandidatene allerede har vært på innledende intervju, referansene er sjekket, og dokumentasjon som vitnemål og attester er innhentet.

Hvordan kan en vanlig prosess se ut?

Vi koordinerer prosessen og er kontaktleddet mellom kandidatene og deg som kunde. For nærmere informasjon om hvordan en prosess kan se ut trykk her.